Forsendelse
Levering: 1-3 hverdage


Fri fragt
Gratis fragt ved køb over 499,-


Prisgaranti
Altid bedste pris

SKLZ Med Ball – Medium 4,5 kg.

DKK 479,00

Ikke på lager

Varenummer (SKU): MBRT-RTL-010 Kategorier: , Tag:

Yderligere information

Medicinbold – rød medium version på 4,5 kg.

Brug vores medicinbolde til mange forskellige øvelser i din træning. F.eks. til at træne eksplosivitet gennem Jump Squats, som ekstra vægt til lunges og et væld af maveøvelser.

Medicinbold med Bounce

Med vores serie af medicinbolde, tilbyder SKLZ medicinbold én ekstraordinær kontrol, maksimalt greb og konsekvent Bounce-Back. Perfekt til overkroppen, rotationskraft og specifik træning af f.eks. sving eller kast.

En medicinbold kan ikke sammenlignes med en almindelig træningsbold. Medicinbolden er et alsidigt træningsredskab, der er specielt udviklet til hurtig og eksplosiv styrketræning, ligesom f.eks. en kettlebell er.

  • Man kan beskrive en medicinbold som en vægt formet som en bold.

Den unikke kombination af vægt + bold kan udnyttes enormt effektivt, både som ekstra belastning i din egen daglige styrketræning og i samspil med en eller flere træningsmakkere.

Vil du forbedre din hurtighed og koordination – så bør du introducere en medicinbold i din træning.

Træningsfordele med medicinbolden

Træning med medicinbolde har som sagt sine fordele:

  • Du opbygger core styrke – altså styrke i musklerne omkring maven og ryggen
  • Du kan kombinere medicinbolden med andre former for træning og dermed få variation
  • Du kan træne med dem overalt – hjemme, på stranden, på ferien, o.l.

Der er mange muligheder for brugen af medicinbolde. Du kan træne med medicinbolden alene, eller du kan kombinere din træning med en træningspartner.

Træningsøvelser med medicinbolden

Stå sammen med en træningsmakker. Hold medicinbolden tæt ind til brystet og kast den til din partner – hårdt og hurtigt. Din makker griber den, og returnerer den hurtigt tilbage.

Brug medicinbolden til din træning. Hold for eksempel medicinbolden i favnen, mens du laver Squats eller Lunges.

Du kan også træne din ryg og skuldre samt triceps ved at holde medicinbolden løftet over hovedet, mens du bøjer bagud i albuen og sænker bolden ned bag hovedet.

Skal mavetræningen være ekstra udfordrende, så brug medicinbolden som en god ekstra belastning. Læg dig på din træningsmåtte med medicinbolden i favnen og bøjede ben med fødderne i måtten. Rejs langsomt overkroppen op mod benene ved hjælp af mavemusklerne.

Tag armbøjninger med den ene arm på medicinbolden – så udfordrer du også balancen.

Se videoen herunder og bliv inspireret til næste træning med medicinbold!